Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

A to ještě zima ani nezačala...

Nemyslete si, že jsem nějaká cimprlína co ji sklátí trocha chladu. Dostala jsem trénink v dětství. Můj otec, chorobný odpůrce tepla a vysokých účtů nutil celou rodinu fungovat na noční proud. Maminka v noci pekla, já ve dne s čepicí na hlavě prosila tátu ať mi zvýší teplotu v pokojíku, protože v rukavicích nemůžu rýsovat....

Japonci si hupsnou do onsenu...a je to

Přesto mi teď můj japonský dům připadá spíš jako vyhnanství než domov...po příjemném podzimu stráveném v Čechách jsem se vrátila se skvělou náladou. Jindy komisní imigrační úředník se mnou flirtoval, od celní prohlídky mě zachránil rozlitý med, který viditelně zapatlal celý zip u kufru. Vzhledem k tomu, že byl plný zakázaných potravin, ani mi nevadilo strávit zbytek dne odmedováváním (hezké slovo) oblečení...venku svítilo sluníčko, pověsila jsem prádlo, poseděla na balkóně...a pak se stalo něco podivného.

Zatáhla se obloha a začalo sněžit....a nepřestalo dva dny. Druhý den ráno jsem v bytě naměřila osm stupňů!! Mojí oblíbenou zábavou se teď stalo hlídání teploměru-lovím rekordy. Nejníž jsem zatím na pětce, nejvýš jsem to dotáhla na osmnáctku.

Už jsem se zmínila, že japonské domy nemají topení? No, nemají. Dřív bylo uprostřed ohniště (dnes elektrická kamínka) a nad ním stůl. Přes stůl deka, aby teplo neutíkalo. Japonec přijde domů, hupsne do horkého onsenu, obleče si prošívanou jukatu, strčí nohy pod stůl do tepla a je to....

Já tady sedím se šátkem na hlavě, dvoje ponožky, tři trička a tlustej svetr, prsty mi téměř přimrzají ke klávesnici. Půl metru od okna se nedá sedět, zamrzl mi krém položený na parapetu....Moje kočka vypadá jako medvěd, sedí tři centimetry před petrolejovýma kamínkama a kýchá...Sranda je v koupelně, tradičně po japonsku teče úplně vroucí voda, naložím se do vany, zpola se uvařím, ale jakmile se dotknu stěny nebo vany v místech kde není voda, umírám. Všechno kolem je totálně ledové.

Pozoruju u sebe první příznaky hysterie-když jsi jdu lehnout, v tlustém pyžamu a ponožkách na ledové prostěradlo, dostávám každý večer naprosto nezvladatelný záchvat smíchu...

Připadám si jako idiot, dnes mě-navlečenou v zimní bundě-předjeli dva školáci na kole, v uniformě, bez bundy a bez čepice...Včera jsem se dala do řeči se sympatickou Japonkou. V bytě má 12°C, ale topit ještě-na rozdíl ode mě-nezačala. Prý (a teď pozor!) "co by pak dělala v zimě?"

Co budu dělat já, to teda vážně netuším....

 

 

Autor: Martina Svobodová | středa 12.12.2007 10:00 | karma článku: 23,54 | přečteno: 1556x
  • Další články autora

Martina Svobodová

Návraty

Je to zvláštní, chodit po Furukawě pěšky....nejsem na to zvyklá. Klíč od kola nostalgicky nosím v kapse, sednout bych se ale na tu zrezivělou herku neodvážila.

29.9.2010 v 14:16 | Karma: 12,99 | Přečteno: 1088x | Diskuse| Cestování

Martina Svobodová

Havran

Jedu si takhle stezkou mezi rýžovými poli kdesi na severu Japonska.....široko daleko jen já, rýže, prach....a havrani.

24.11.2009 v 8:38 | Karma: 13,24 | Přečteno: 957x | Diskuse| Osobní

Martina Svobodová

Hirošima

Chtěla jsem napsat o Hirošimě.... Chtěla jsem napsat o krásném letním dni, kdy byla obloha modrá a jen v dálce se ozvalo hřmění....

6.8.2009 v 8:15 | Karma: 21,89 | Přečteno: 3071x | Diskuse| Cestování

Martina Svobodová

Tanabata matsuri

Tanabata matsuri je nádherný svátek. V celém Japonsku se slaví začátkem července, u nás ale o měsíc později. Zřejmě proto, že právě tady jsou oslavy největší a vyhlášené po celé zemi!

25.7.2009 v 20:10 | Karma: 16,28 | Přečteno: 1208x | Diskuse| Cestování

Martina Svobodová

Kristina

Tak nám za okny postavili lešení. Je to zvláštní pocit, procházet se po bytě a z okna koukat na ukrajinské dělníky.

21.7.2009 v 12:40 | Karma: 17,46 | Přečteno: 1181x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

NATO by Rusy porazilo, Putin má jedinou naději, řekl polský ministr zahraničí

26. dubna 2024  12:04

Rusko by se mělo bát Severoatlantické aliance, protože ho v případě střetu s ní čeká „nevyhnutelná...

Dvacet let dotací z EU. Přinesly zločiny, ale i vlaky, techniku a splavné řeky

2. května 2024

Premium Lázně, které nevznikly a je z nich night club nebo zdvihací most, který se nikdy nezdvihl. Česko...

Rus má imperialistické myšlenky. Ukrajinou nekončí, říká velitel v Donbasu

2. května 2024

Premium Doněcká oblast (od zpravodajů iDNES.cz) Vymlácená okna, ale i celé domy srovnané se zemí. Tak vypadá Doněck a celý průmyslový Donbas....

Zelenskyj odvolal šéfa kybernetické špionáže kvůli skandálu s bytem manželky

1. května 2024  22:26

Ukrajinský prezident Volodymyr Zelenskyj odvolal šéfa kybernetického oddělení tajné služby SBU...

V Břeclavi na chlapce spadla branka, na následky zranění zemřel

1. května 2024

V Břeclavi ve středu v podvečer po úrazu na hřišti zemřel dvanáctiletý chlapec. Policie okolnosti...

Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit
Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit

Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...

  • Počet článků 31
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2211x
milovnice sushi