Afrika

Martina Svobodová

Togo s Evelyn

 “To je tatínek” potřásám si rukou se sympatickým vrásčitým černochem. “A to je maminka.” Statná černoška je proti svému muži dvojnásobná. “To je maminka” zmateně podvávám ruku další ženě. “A to je taky maminka.” 

16.12.2008 v 9:09 | Karma článku: 22.52 | Přečteno: 2275 | Diskuse

Martina Svobodová

Rychlíkem v Africe

Stěžujete si na cestování vlakem, na české dráhy, na zpoždění a na všudypřítomnou špínu? Já ne. Je bezva, když všechno funguje, vlak jezdí na čas a je v něm čisto. Je bezva cestovat šinkansenem, kde všechno klape jako na drátku. 

31.10.2008 v 15:50 | Karma článku: 33.61 | Přečteno: 3246 | Diskuse

Martina Svobodová

Jak v Africe vyměnit peníze snadno a rychle...

"Bohužel madam, dolary v naší bance neměníme, pouze eura." Tak a jsem nahraná. Napadlo by vás tahat do malé západoafrické zemičky evropskou měnu? Mě ne. Moje dolarová výbava je mi k ničemu. Už dva dny přežívám bez jediného místního franku nebo čím se tady platí jen díky místním. V buši to jde ještě snadno, ve městě už zřejmě hůř.

24.4.2008 v 9:44 | Karma článku: 26.67 | Přečteno: 1889 | Diskuse

Martina Svobodová

Luxus v buši

Tak úplně nechápu, jak jsem se v téhle středověké vesničce ocitla. Už vůbec nechápu co tady vlastně dělám. Kam se hnu, pozorují mě desítky tmavých očí. Kam se hnu, pronásleduje mě horda malých usmrkánků.

7.3.2008 v 9:09 | Karma článku: 35.52 | Přečteno: 3233 | Diskuse
Počet článků 31 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 2211
milovnice sushi